Ponowne wykorzystywanie informacji publicznej
-
Warunki ponownego wykorzystywania informacji publicznej uzyskanej od TDT
Podmiot wykorzystujący informację publiczną uzyskaną od TDT zobowiązany jest podać źródło informacji i sposób jej ewentualnego przekształcenia.
-
Wysokość opłat za ponowne wykorzystywanie
TDT nie pobiera opłat za ponowne wykorzystywanie informacji publicznej.
-
Rozpatrywanie wniosków o ponowne wykorzystywanie
Przy rozpatrywaniu wniosków o ponowne wykorzystywanie informacji publicznej będą brane pod uwagę:
– uzasadnienie szczególnej wagi takiego opracowania dla interesu publicznego;
– prawa autorskie i prawa pokrewne w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych;
– prawa do baz danych w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 27 lipca 2001 r. o ochronie baz danych
– prawa własności przemysłowej w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 30 czerwca 2000 r. – Prawo własności przemysłowej;
– prawa własności przemysłowej podlegające ochronie na podstawie umów międzynarodowych lub przepisów prawa Unii Europejskiej.
-
Odmowa wyrażenia zgody na ponowne wykorzystywanie
Środki prawne przysługujące w przypadku odmowy wyrażenia zgody na ponowne wykorzystywanie określa art. 43 ustawy o otwartych danych i ponownym wykorzystywaniu informacji sektora publicznego.
W szczególności – organem odwoławczym od decyzji o odmowie wyrażenia zgody na ponowne wykorzystywanie informacji sektora publicznego oraz od decyzji o warunkach ponownego wykorzystywania lub o wysokości opłat za ponowne wykorzystywanie jest minister właściwy do spraw informatyzacji.
-
Wniosek o ponowne wykorzystywanie
Wniosek wnosi się do podmiotu zobowiązanego (tu: TDT) w przypadkach, gdy informacje sektora publicznego:
– nie są udostępniane w Biuletynie Informacji Publicznej lub w portalu danych (www.dane.gov.pl);
– są udostępniane w innym systemie teleinformatycznym niż określony w pkt 1 i nie zostały określone warunki ponownego wykorzystywania lub opłaty za ponowne wykorzystywanie albo nie poinformowano o braku takich warunków lub opłat;
– będą wykorzystywane na warunkach innych niż zostały dla tych informacji określone;
– są udostępniane lub zostały przekazane na podstawie innych ustaw określających zasady i tryb dostępu do informacji będących informacjami sektora publicznego.
Wniosek wnosi się w postaci papierowej albo elektronicznej.
W przypadku niespełnienia wymogów formalnych wniosku wzywa się wnioskodawcę do usunięcia braków formalnych w terminie 7 dni od dnia otrzymania wezwania. Nie usunięcie braków w tym terminie spowoduje pozostawienie wniosku bez rozpoznania.
Rozpatrzenie wniosku następuje niezwłocznie, nie później jednak niż w terminie 14 dni od dnia jego otrzymania.
Jeżeli wniosek nie może zostać rozpatrzony w terminie 14 dni, podmiot zobowiązany zawiadamia w tym terminie wnioskodawcę o przyczynach opóźnienia oraz o terminie, w jakim rozpatrzy wniosek, nie dłuższym jednak niż 2 miesiące od dnia złożenia tego wniosku.
Do pobrania:
Wniosek o ponowne wykorzystanie informacji publicznej
Odwiedziny:
- Wytwarzający / odpowiadający:Ewa Dorobińska
- Stanowisko:
- Czas wytworzenia:
- Udostępniający
- Stanowisko:
Data publikacji: | 28.02.2023 11:17 |
Ilość wyświetleń: |
- Zaktualizowane 17.05.2023 12:07 przez Ewa Dorobińska
- Zaktualizowane 17.05.2023 12:07 przez Ewa Dorobińska